Kepparinteko-ohje osa 2!

 Moikka taas piiiitkästä aikaa! En oo pitkään aikaan jaksanut... kirjottaa tätä blogia!

Mut nyt taas kirjotan. Koko kesä meni ulkomailla, koiranpennun kanssa leikkien ja kavereiden kanssa, ja vaikka mä oon monta kertaa miettiny et pitäs kirjottaa jotain ni en oo jaksanu😆 Mut nyt jatkuu kepparinteko.

Eli kun kelailin viime ohjetta mun mielest jäin siihen kohtaan jossa ommeltin palat yhteen. En oo saanu nyt kuvia seuraavista vaiheista, eli mun pitää vaan kirjoittaa. 

Nyt kun palat on siis ommeltu kiinni, pitää tehdä yksityis kohdat. Alotetaan silmillä. Silmät on tärkeä osa kepparia, koska ne kuvastaa melkein koko hevosta. Niistä näkee onko hevonen ilkeä, kiltti, pelokas, rauhallinen jne. Mieti tarkkaan silmien koko ja näkö. Mä teen yleensä silmät pelkästä mustasta tekonahasta, ja joko maalan tai ompelen valopilkut ja muut. Ei kannata kuitenkaan maalata tekonahalle, koska se lähtee tosi helposti pois. Jos maalaat silmät kannattaa leikata ensin tausta kankaasta ja sitten maalata siihen valopilkut. SIlmät mä yleensä ompelen joko käsin tai superliimaan.

Sitten korvat. Korvat kannattaa aluksi leikata ihan perus kolmioiksiHuom! Mitä isomman kolmion teet, sen isommiksi korvat tulevat! Mä en osaa kertoa mitään tiettyä kokoa, koska sun pitää itse katsoa sun mielestä sopiva. MUtta kunhan muistat jättää saumavaran! Eli tee hiukan isommat kuin olet suunnitellut koska kun ompelet ne pienenevät. 1cm-0,5cm riittää. Leikkaa 4 samanlaista palaa. Koska ne ommellaan yhteen silleen 2 2. Nyt siis kun palat on leikattu ne ommellaan yhteen! Ompele ne niin että ne on nurin päin ja ne käännetään!!! Silloin tulee siistimpää jälkeä. Sitten korvat taitetaan alhaalta jotta ne näyttävät aidommilta. Sitten vaa ommellaan keppariin kiinni.

Nyt pitäisi olla korvat ja silmät kiinni, niin vielä otsatukka ja harja. Kannattaa käyttää sellasta kaarevaa suht ohutta neulaa. Eli sillä vähän niinku sukellat kankaaseen ja nouset takas ylös, ja teet solmun lankaan. Tietty on monta muutakin tapaa ja videota youtubessa, miten laittaa harja kiinni. Tää on vaa tapa millä mä oon tehnyt. 

Sitten viimeinen osuus eli kepin kiinnitys. Ensin tarviit kepin. Sitten tunge keppi reijästä sisään. Ja ota haluamaasi lankaa ja tee niin tiukka solmu kuin osaat. Sitten ala kieputtamaan lankaa ympäri kunnes se on tarpeeksi tukeva. Tai toinen, ehkä jopa helpompi, on se että ota sellaista mustaa "kangasmaista" teippiä ja laita sitä kiinnitykseksi. 

Nyt sulla pitäisi olla upea keppari⭐

Hyvää syysloman jatkoa!

Heippa💖

Kommentit

  1. Jos haluatte esimerkkiä korvien näöstä niin käykää kattomassa aikaisempia tekstejä jossa on kuvia keppareista.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kepparinteko-ohje osa 1

Tallin esittely!

Piiiiiiiiiiiiiiiiiitkästä aikaan